Sebumbung dengan mayat

View previous topic View next topic Go down

Sebumbung dengan mayat

Post by thalhah on 2011-01-03, 07:55



BATU PAHAT: “Rupa-rupanya, dua malam kami sekeluarga tidur sebumbung dengan mayat,” kata Kamaruzaman Sahlan, 40, selepas dua pekerja syarikat pendawaian elektrik menemui mayat lelaki melecur teruk di siling rumahnya di Jalan Bukit Pasir, jam 8.30 malam kelmarin.

Mayat lelaki berusia 50-an dipercayai penagih dadah itu dijumpai tertiarap dan hampir seluruh badannya melecur selepas terkena renjatan elektrik ketika cuba memotong wayar di siling rumah Kamaruzaman untuk dicuri.

Sebelum itu, Kamaruzaman dan keluarganya menyangka bekalan elektrik terputus di rumah mereka sejak petang Jumaat lalu berpunca daripada masalah pendawaian dan sama sekali tidak menyangka ia disebabkan cubaan mencuri wayar elektrik.

Mengimbau kejadian itu, Kamaruzaman yang ditemui semalam berkata, isterinya, Santi Jumingan, 27, memberitahu bekalan elektrik di rumah sewa mereka terputus sejurus dia pulang ke rumah untuk menunaikan solat Asar jam 6 petang, Jumaat lalu.


Kamaruzaman yang bekerja sebagai pembantu kedai melakukan pemeriksaan rambang, tetapi gagal mengesan punca masalah sebelum menghubungi pejabat Tenaga Nasional Berhad (TNB) untuk meminta bantuan.


“Petugas TNB datang melakukan pemeriksaan pada jam 7 malam dan memaklumkan ia mungkin disebabkan masalah pendawaian dan perlu mendapatkan khidmat kontraktor.

“Saya menghubungi syarikat berkaitan dan dua pekerjanya datang membuat pemeriksaan, namun mereka juga gagal mengesan punca masalah,” katanya.

Menurut Kamaruzaman, pekerja terbabit berjanji datang semula keesokan hari melakukan pemeriksaan lebih menyeluruh termasuk sistem pendawaian di siling.

Selepas datang semula pada jam 8.30 malam kelmarin, dua pekerja itu meminta izin memecahkan siling bagi membolehkan mereka melihat sistem pendawaian.

“Sejurus menaiki siling, kedua-duanya terjun dan berlari keluar sebelum memaklumkan ada kaki manusia di atas siling. Saya terkejut dan keliru mendengar kata mereka, lalu meminta bantuan rakan, pekerja TNB membuat pemeriksaan.

“Rakan saya datang dan melakukan pemeriksaan sebelum mengesahkan ada mayat lelaki di atas siling rumah saya. Saya terus membuat laporan polis,” katanya.

Kamaruzaman berkata, sepasukan anggota polis dan Jabatan Bomba dan Penyelamat Batu Pahat bergegas ke rumahnya untuk mengeluarkan mayat selain melakukan siasatan.

“Saya percaya lelaki terbabit terlebih dulu memecahkan siling bilik air kediaman kosong di sebelah rumah sebelum cuba memotong wayar elektrik di siling rumah saya,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Ibrahim Mohd Aris ketika dihubungi mengesahkan penemuan mayat itu dan dihantar ke Hospital Batu Pahat untuk bedah siasat.

Sumber: http://www.hmetro.com.my/articles/Sebumbungdenganmayat/Article

thalhah
Founder
Founder

Posts : 390
Points : 612
Reputation : 27
Join date : 2010-11-17
Age : 27
Location : Malaysia

http://www.thalhah.com/

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by [MidNight]|Starz on 2011-01-03, 17:46

Patutla xde letrik.. kna block upenye. Smile

[MidNight]|Starz

Posts : 152
Points : 219
Reputation : 8
Join date : 2010-12-24

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by ustadenapio on 2011-01-03, 20:36

ishh3..dh lh penagih, mati mase nk mencuri plak 2..

ustadenapio

Posts : 64
Points : 126
Reputation : 8
Join date : 2010-12-24

http://www.fanfareforum.net

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by sobrimansor on 2011-01-04, 13:11

Kalau aku jadi tecknician yang check kerosakan tuh, bukan takat lari lintang pukang, demam sebulan siap amik MC lagi. hehehehe....retire terus jadi kontraktor...hehehehehe Very Happy

sobrimansor

Posts : 120
Points : 176
Reputation : 2
Join date : 2011-01-04
Age : 36
Location : Putrajaya

http://sobrimansor.com

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by nazu2308 on 2011-01-04, 18:12

Nak cakap benda tu scary, tak sangat. Tapi peliklah. Mengerikan. -.- Kalau aku jadi kontraktor yang check kat siling, nampak kaki manusia tu, memang terkejut habis. xD

nazu2308

Posts : 25
Points : 40
Reputation : 3
Join date : 2011-01-03
Location : Shah Alam, Selangor

http://www.syazanazura.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by Puncautama on 2011-01-08, 23:58

dasyat2... apa salah nya pergi je ketuk pintu minta nak amik wayar..hehehe
kan tak pasal2 kena short..

_________________
[It`s Mine | Punya Aku]
My Blog : http://brekkie2gogo.blogspot.com/
My FB : http://www.facebook.com/puncautama

Jangan Lupa Follow~ Very Happy lol!

Puncautama

Posts : 69
Points : 71
Reputation : 0
Join date : 2011-01-07
Age : 26
Location : Kuala Lumpur

http://brekkie2gogo.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by jabdul rashid on 2011-01-09, 00:27

hmmm buat jahat dibalas jahat, online je terus..

_________________
Meraban Tapi Berinformasi

blog AUC

jabdul rashid

Posts : 516
Points : 608
Reputation : 4
Join date : 2011-01-06
Location : Kuantan

http://ucmitosboy.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by Puncautama on 2011-01-09, 00:39

hehehe...
bahaya2..hehee

_________________
[It`s Mine | Punya Aku]
My Blog : http://brekkie2gogo.blogspot.com/
My FB : http://www.facebook.com/puncautama

Jangan Lupa Follow~ Very Happy lol!

Puncautama

Posts : 69
Points : 71
Reputation : 0
Join date : 2011-01-07
Age : 26
Location : Kuala Lumpur

http://brekkie2gogo.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by nOj on 2011-01-14, 14:04

alerrr ngeri betul.
tak tertdo dah kot kalo kejadian tu kat umah sendiri.
gile ngeri camne la leh tak tau ade mayat.
isshhh

nOj

Posts : 135
Points : 140
Reputation : 0
Join date : 2011-01-11
Age : 34
Location : PahanG

http://nojj.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by ieda alhabsyi on 2011-01-14, 14:38

erkk...harap tak berhantu clown

ieda alhabsyi

Posts : 603
Points : 596
Reputation : 3
Join date : 2011-01-10
Age : 32
Location : ipoh

http://www.iedaluvsham.com

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by cikmOt on 2011-01-14, 15:19

kalu haku la, gamaknya sure terbayang sampai sudah...

cikmOt

Posts : 821
Points : 825
Reputation : 2
Join date : 2011-01-14
Age : 35
Location : Putrajaya

http://h-n-i.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by ieda alhabsyi on 2011-01-14, 15:42

kalo ieda pindah umah lain gamaknyer

ieda alhabsyi

Posts : 603
Points : 596
Reputation : 3
Join date : 2011-01-10
Age : 32
Location : ipoh

http://www.iedaluvsham.com

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by iza82 on 2011-01-14, 16:29

Tak busuk pulak mayat tu ek?

iza82

Posts : 374
Points : 379
Reputation : 4
Join date : 2011-01-06
Age : 34
Location : Perak

http://azilas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by ieda alhabsyi on 2011-01-14, 16:55

tetiba je nanti ulat jatuh dari bumbung, grrrrrr

ieda alhabsyi

Posts : 603
Points : 596
Reputation : 3
Join date : 2011-01-10
Age : 32
Location : ipoh

http://www.iedaluvsham.com

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by iza82 on 2011-01-14, 17:12

Ish...
geli a dgr ulat2 ni...

iza82

Posts : 374
Points : 379
Reputation : 4
Join date : 2011-01-06
Age : 34
Location : Perak

http://azilas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by intankuterpilih on 2011-01-14, 17:12

ish giler laaa... kalau aku yg jumpa mau menggigil kepala lutut... silap2 pengsan terus...

intankuterpilih

Posts : 114
Points : 115
Reputation : 1
Join date : 2011-01-14
Age : 37
Location : jb

http://intankuterpilih.com/

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by Puncautama on 2011-01-15, 08:11

jangan la geli2..gehehehe 03

_________________
[It`s Mine | Punya Aku]
My Blog : http://brekkie2gogo.blogspot.com/
My FB : http://www.facebook.com/puncautama

Jangan Lupa Follow~ Very Happy lol!

Puncautama

Posts : 69
Points : 71
Reputation : 0
Join date : 2011-01-07
Age : 26
Location : Kuala Lumpur

http://brekkie2gogo.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Sebumbung dengan mayat

Post by Sponsored content Today at 12:39


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum