Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

View previous topic View next topic Go down

Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by syfairus on 2011-01-22, 02:23

Jika tidak keberatan dan mempunyai masa, pastikan kereta anda dicuci sebersihnya sebelum dihantar ke Pusat Servis kereta. Ini bagi menaikkan semangat lagi menceriakan Juru Servis yang melakukan kerja-kerja servis dan pemeriksaan ke atas kereta anda.

http://ditelanzaman.blogspot.com/2011/01/dari-lidah-pengarang-post-3.html

syfairus

Posts : 20
Points : 53
Reputation : 0
Join date : 2011-01-06

http://ditelanzaman.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by zulkbo on 2011-01-22, 11:06

tak pernah dengar pula..
kalau di Toyota servis
lepas servis siap di cucikan
kita lagi ada Rolling Eyes

_________________
www.zulkbo.com




Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..

zulkbo

Posts : 502
Points : 556
Reputation : 3
Join date : 2011-01-07
Location : Kuala Lumpur

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by jabdul rashid on 2011-01-22, 11:17

ha ah biasa nya lepas servis baru basuh sbb masa servis kdg2 ade kekotoran, contohnya kesan minyak hitam macm2 la

_________________
Meraban Tapi Berinformasi

blog AUC

jabdul rashid

Posts : 516
Points : 608
Reputation : 4
Join date : 2011-01-06
Location : Kuantan

http://ucmitosboy.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by shafinar on 2011-01-22, 14:03

jabdul rashid wrote:ha ah biasa nya lepas servis baru basuh sbb masa servis kdg2 ade kekotoran, contohnya kesan minyak hitam macm2 la


betul..saya pas servis baru basuh....salah eh?

shafinar

Posts : 85
Points : 98
Reputation : 0
Join date : 2011-01-08
Age : 33
Location : putrajaya

http://separuhdarilangitbiru.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by tice.su on 2011-01-22, 14:04

tice nak basuh kete sendiri xboleh sbb x sampai..penah gak cuba basuh...kene gune kerusi! buat owang gelak je kat tice...huhu...

paling senang anta kedai je basuh! hehehe!

_________________
Meh follow & jejak blog tice ek! ihiks ~>Bukan sekadar guru biasa

tice.su

Posts : 324
Points : 419
Reputation : 12
Join date : 2011-01-08
Age : 38
Location : Senawang, Negeri Sembilan

http://www.ticesu.com/

Back to top Go down

Re: Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by syfairus on 2011-01-23, 11:45

Macam ni sebenarnya. Kalau kereta kita datang utk diservis dlm keadaan bersih, tanggapan pertama juruservis adalah:

"Mesti Tuan Punya kereta ni jaga kereta dia betul-betul. Jadi, aku kena servis betul-betul lah sikit dan kena cermat, sbb nanti apa-apa hal, tuan punya kereta mesti perasan...'

Macam itulah, pendapat saya....

syfairus

Posts : 20
Points : 53
Reputation : 0
Join date : 2011-01-06

http://ditelanzaman.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by hafizaiman95 on 2011-01-23, 19:35

syfairus wrote:Macam ni sebenarnya. Kalau kereta kita datang utk diservis dlm keadaan bersih, tanggapan pertama juruservis adalah:

"Mesti Tuan Punya kereta ni jaga kereta dia betul-betul. Jadi, aku kena servis betul-betul lah sikit dan kena cermat, sbb nanti apa-apa hal, tuan punya kereta mesti perasan...'

Macam itulah, pendapat saya....

agak2 kotor jer, suruh org servis tu BASUH BERSIH2.. hehehe

hafizaiman95

Posts : 60
Points : 67
Reputation : 0
Join date : 2011-01-15
Age : 21
Location : Pasir Gudang

http://www.hafizaiman95.com

Back to top Go down

Re: Kenapa kena basuh kereta sebelum hantar ke pusat servis?

Post by Sponsored content Today at 07:56


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum