Cuba teka ikan apa ?

View previous topic View next topic Go down

Cuba teka ikan apa ?

Post by al-lavendari on 2011-01-11, 08:59


Kalau pergi memancing belum tentu dapat ikan, tapi kalau tak pergi memancing dah tentu tak dapat ikan  (ikan beli, ikan orang beri, ikan curi, ikan jumpa dsb, tak aci). Jadi pergilah memancing. Mudah-mudahan dapat ikan, macam Pakngah ( formerly known as al-lavendari ) kat bawah ini.









<

Kalau saya pergi memancing, saya tak pernah lupa bawa dua benda - topi dan tayar "spare" (selain dari nasi lemak, roti canai, pulut kunig, pisang, limau, keropok lekor, gula-gula, kuaci dan tak lupa juga air kopi dan air mineral semula jadi serta bantal dll).  Topi untuk mengelakkan bunga-bunga lalang dari berterbangan, dan tayar "spare"  terpaksa bawa kerana dah tak  dapat nak di pisahkan.

p.s 1.  maaf, mutu  gambar dan video tu kurang memuaskan sebab saya guna kamera henfon "bluckcurry cap baba's" (tak macam finaz punya) .. tapi cukuplah untuk dijadikan bahan bukti kepada Mak Ngahnya.

p.s 2.  mutu sinematografi gambar yang di ambil oleh baba's itu  juga kurang memuaskan (orang dah tolong ambilkan gambar pun pakcik ini masih tidak bersyukur ).

p.s 3. kalau nak tahu itu ikan apa .. baca huruf yang di merahkan di perenggan pertama di atas .. senohong !

Harap maaf gambar videonya tak keluar. kalau nak tengok videonya pergi ke sini:


Sumber: http://al-lavendari.blogspot.com/2010/02/ikan-apa-ikan-apa-ikan-apa.html[/color]


.


Last edited by al-lavendari on 2011-01-12, 09:14; edited 2 times in total

al-lavendari

Posts : 216
Points : 326
Reputation : 1
Join date : 2011-01-08
Location : Seremban

http://al-lavendari.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by akuanakpahang on 2011-01-11, 09:09

Nie masak lomak cili api best ker Tuan Haji Smile

akuanakpahang

Posts : 232
Points : 303
Reputation : 5
Join date : 2011-01-07
Location : Bandar Jerantut

http://akuanakpahang.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by jabdul rashid on 2011-01-11, 11:10

perggh mcm siakap merah tu (gambo x kelier heheh)....buat kari kepala ikan sodap tu... Very Happy

_________________
Meraban Tapi Berinformasi

blog AUC

jabdul rashid

Posts : 516
Points : 608
Reputation : 4
Join date : 2011-01-06
Location : Kuantan

http://ucmitosboy.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by zulkbo on 2011-01-11, 12:24

ikut pemerhatian saya
IKAN KEMBONG

_________________
www.zulkbo.com




Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..

zulkbo

Posts : 502
Points : 556
Reputation : 3
Join date : 2011-01-07
Location : Kuala Lumpur

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by ieda alhabsyi on 2011-01-11, 12:36

ikan senangin, hahah pandai2 je aku ;p

ieda alhabsyi

Posts : 603
Points : 596
Reputation : 3
Join date : 2011-01-10
Age : 32
Location : ipoh

http://www.iedaluvsham.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by Black Winter on 2011-01-12, 00:26

huhu. nama ikan mmg sy x berapa pandai.

_________________
Jom singgah blog saye --> http://jotsofme.blogspot.com cat
Jom add Facebook saye --> http://www.facebook.com/Heedaya albino
Jom follow Twitter saye --> http://www.twitter.com/Heedaya cherry

Black Winter

Posts : 154
Points : 188
Reputation : 1
Join date : 2010-12-29

http://jotsofme.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by jabdul rashid on 2011-01-12, 01:06

kompem siakap merah weh...

en zul...ikan kembung mana makan pancing huhuhu

_________________
Meraban Tapi Berinformasi

blog AUC

jabdul rashid

Posts : 516
Points : 608
Reputation : 4
Join date : 2011-01-06
Location : Kuantan

http://ucmitosboy.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by al-lavendari on 2011-01-12, 09:00

semua tekaan salah .. jawapannya ialah ikan sadin !

al-lavendari

Posts : 216
Points : 326
Reputation : 1
Join date : 2011-01-08
Location : Seremban

http://al-lavendari.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by Black Winter on 2011-01-12, 12:01

wah, ikan sardin ker? besarnya! affraid

_________________
Jom singgah blog saye --> http://jotsofme.blogspot.com cat
Jom add Facebook saye --> http://www.facebook.com/Heedaya albino
Jom follow Twitter saye --> http://www.twitter.com/Heedaya cherry

Black Winter

Posts : 154
Points : 188
Reputation : 1
Join date : 2010-12-29

http://jotsofme.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by nOj on 2011-01-12, 12:04

terus terbayang ikan sardin dalam tin.
eh camne nk letak lam tin ikan sadin beso gitu. hehe

nOj

Posts : 135
Points : 140
Reputation : 0
Join date : 2011-01-11
Age : 34
Location : PahanG

http://nojj.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by al-lavendari on 2011-01-12, 12:16

sebebenarnya itu ikan kerapu .. saya dah bagi hint pun dalam para 1 tu dengan huruf2 dimerahkan .. tulah tak nak baca !

al-lavendari

Posts : 216
Points : 326
Reputation : 1
Join date : 2011-01-08
Location : Seremban

http://al-lavendari.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by Black Winter on 2011-01-12, 12:19

a'a lah. patut la tetibe kaler merah. hehehe....

_________________
Jom singgah blog saye --> http://jotsofme.blogspot.com cat
Jom add Facebook saye --> http://www.facebook.com/Heedaya albino
Jom follow Twitter saye --> http://www.twitter.com/Heedaya cherry

Black Winter

Posts : 154
Points : 188
Reputation : 1
Join date : 2010-12-29

http://jotsofme.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by jabdul rashid on 2011-01-12, 12:27

al-lavendari wrote:semua tekaan salah .. jawapannya ialah ikan sadin !
sardin cap ape? ayam ke tu

_________________
Meraban Tapi Berinformasi

blog AUC

jabdul rashid

Posts : 516
Points : 608
Reputation : 4
Join date : 2011-01-06
Location : Kuantan

http://ucmitosboy.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by nOj on 2011-01-12, 16:06

al-lavendari wrote:sebebenarnya itu ikan kerapu .. saya dah bagi hint pun dalam para 1 tu dengan huruf2 dimerahkan .. tulah tak nak baca !

wah baru perasan. siap ade klu camtu lagi. bagus betul.
hahaha

nOj

Posts : 135
Points : 140
Reputation : 0
Join date : 2011-01-11
Age : 34
Location : PahanG

http://nojj.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by al-lavendari on 2011-01-12, 22:39

jabdul rashid wrote:
al-lavendari wrote:semua tekaan salah .. jawapannya ialah ikan sadin !
sardin cap ape? ayam ke tu

sadin cap ikan kerapu !

al-lavendari

Posts : 216
Points : 326
Reputation : 1
Join date : 2011-01-08
Location : Seremban

http://al-lavendari.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by al-lavendari on 2011-01-12, 22:40

nOj wrote:
al-lavendari wrote:sebebenarnya itu ikan kerapu .. saya dah bagi hint pun dalam para 1 tu dengan huruf2 dimerahkan .. tulah tak nak baca !

wah baru perasan. siap ade klu camtu lagi. bagus betul.
hahaha


kalau tak perasan juga .. tak tahulah nak buat macam mana lagi !

al-lavendari

Posts : 216
Points : 326
Reputation : 1
Join date : 2011-01-08
Location : Seremban

http://al-lavendari.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by iza82 on 2011-01-14, 17:47



Mak ai, besao nya gambo, tak pandai nk kecikkan...

Glamerkan pakcik ni jap.....
Kalau betul si kaki pancing,
apakah nama ikan ini....?

iza82

Posts : 374
Points : 379
Reputation : 4
Join date : 2011-01-06
Age : 34
Location : Perak

http://azilas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by al-lavendari on 2011-01-14, 18:20

iza82 wrote:


Mak ai, besao nya gambo, tak pandai nk kecikkan...

Glamerkan pakcik ni jap.....
Kalau betul si kaki pancing,
apakah nama ikan ini....?

tak payah kaki pancing pun boleh kenal ikan toman itu ! orang biasa pun boleh kenal, sebab ikan tu glemer .. selau masuk tv, surat khabar dan majallah. hehe

al-lavendari

Posts : 216
Points : 326
Reputation : 1
Join date : 2011-01-08
Location : Seremban

http://al-lavendari.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by iza82 on 2011-01-14, 22:52

Hehe...
ye ke?
ok, nanti saya up loadkan gambar ikan yg lain pulak...

iza82

Posts : 374
Points : 379
Reputation : 4
Join date : 2011-01-06
Age : 34
Location : Perak

http://azilas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by al-lavendari on 2011-01-14, 22:59

iza

suami awak kaki pancing juga rupanya .. bolehlah saya ikut !

al-lavendari

Posts : 216
Points : 326
Reputation : 1
Join date : 2011-01-08
Location : Seremban

http://al-lavendari.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by iza82 on 2011-01-14, 23:12

Ahaha, boleh la sangat.
Macam la best sgt kaki pancing tu...
sakit jiwa dibuatnya...
jemu menunggu ikan makan umpan...

Hairan betul...

iza82

Posts : 374
Points : 379
Reputation : 4
Join date : 2011-01-06
Age : 34
Location : Perak

http://azilas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by iza82 on 2011-01-14, 23:25



Sekadar menjamu mata kaki-kaki pancing,
jangan di tanya dari mana...

iza82

Posts : 374
Points : 379
Reputation : 4
Join date : 2011-01-06
Age : 34
Location : Perak

http://azilas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by al-lavendari on 2011-01-14, 23:31

iza82 wrote:

Sekadar menjamu mata kaki-kaki pancing,
jangan di tanya dari mana...

malam ni saya akan termimpi-mimpi selepas menengok gambar ikan kelah tu .. mungkin mengigau kot !

dia punya tarik .... pergh ! cerita ngan awak pun tak guna, awak tak minat mancing. hehe

tak apa .. asalkan awak kekal minat dengan kaki pancing selamanya.

kirim salam dengan suami awak. lepas ni saya nak tayang ikan2 yang saya dapat pulak,

al-lavendari

Posts : 216
Points : 326
Reputation : 1
Join date : 2011-01-08
Location : Seremban

http://al-lavendari.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by iza82 on 2011-01-14, 23:36

al-lavendari wrote:
iza82 wrote:

Sekadar menjamu mata kaki-kaki pancing,
jangan di tanya dari mana...

malam ni saya akan termimpi-mimpi selepas menengok gambar ikan kelah tu .. mungkin mengigau kot !

dia punya tarik .... pergh ! cerita ngan awak pun tak guna, awak tak minat mancing. hehe

tak apa .. asalkan awak kekal minat dengan kaki pancing selamanya.

kirim salam dengan suami awak. lepas ni saya nak tayang ikan2 yang saya dapat pulak,


Saya dapat rasakan mcm mana minat gila kaki pancing...
Kalau tak dapat pi mancing, mesti terketar-ketar seluruh badan....
dok umah pun tak senang...
Dulu dah pernah ikut sekali...
punya la bosan menunggu ikan tak makan2,
dgn panasnya lagi...
sabo je la...
dah tak nak ikut lagi..

iza82

Posts : 374
Points : 379
Reputation : 4
Join date : 2011-01-06
Age : 34
Location : Perak

http://azilas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by thalhah on 2015-08-13, 20:45

ada ikan baru tak? hehe..

_________________
Sy lebih ske dipanggil dengan nama sy thalhah. Sy ni hanya manusia, kita semua sama sahaja. Wink

My Facebook: http://www.facebook.com/thalhah89
My Twitter : https://twitter.com/thalhah_amir
My Blog: http://www.thalhahamir.com/
Syarikat: http://mtasolutions.com.my/

thalhah
Founder
Founder

Posts : 390
Points : 612
Reputation : 27
Join date : 2010-11-17
Age : 27
Location : Malaysia

http://www.thalhah.com/

Back to top Go down

Re: Cuba teka ikan apa ?

Post by Sponsored content Today at 12:39


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum