Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

View previous topic View next topic Go down

Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by zulkbo on 2011-01-10, 23:13



Salam semua, kalendar kuda ? Siapa rakyat Malaysia yang tidak kenal dengan istilah ini ? Pada saya adalah satu gadjet utama kehidupan seharian saya.Tanpa kalendar kuda, kadang-kala susah juga nak mengatur diari hidup seharian.

Kegunaannya amat penting pada saya kerana segala jadual, musim perayaan malah cuti sekolah yang tercatat agak tepat dan mudah untuk di jadualkan.Mudah dilihat dengan huruf yang jelas, malahan dari jauh sekalipun sudah kelihatan.

Cuma menghairankan, agak susah untuk mendapat kalendar kuda kebelakangan ini.Kalau ada pun hanya kedai-kedai lama yang di punyai oleh apek-apek tua(generasi lama cina).Itupun kadang-kala cepat benar habis stoknya.

Memang ada pengganti kalendar baru yang seakan-akan sama, malah mungkin lebih baik.Tapi setiap satu itu pasti ada kekurangan yang saya lihat.Mungkin dari segi warnanya mahupun huruf yang di gunakan agak berlainan menjadikan kurang menarik di mata saya.

Sumber:
http://www.zulkbo.com/2011/01/kalendar-kuda-dan-aku.html

_________________
www.zulkbo.com




Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..

zulkbo

Posts : 502
Points : 556
Reputation : 3
Join date : 2011-01-07
Location : Kuala Lumpur

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by akuanakpahang on 2011-01-10, 23:15

Kalau org kampung tua kat kampung dia org suka pakai kelendar yang siat-siat tu Smile

akuanakpahang

Posts : 232
Points : 303
Reputation : 5
Join date : 2011-01-07
Location : Bandar Jerantut

http://akuanakpahang.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by zulkbo on 2011-01-10, 23:22

akuanakpahang wrote:Kalau org kampung tua kat kampung dia org suka pakai kelendar yang siat-siat tu Smile

lagi susah nak jumpanya
sekarang..koi anggap
dah pupus spesis ni..he he Very Happy

_________________
www.zulkbo.com




Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..

zulkbo

Posts : 502
Points : 556
Reputation : 3
Join date : 2011-01-07
Location : Kuala Lumpur

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by jabdul rashid on 2011-01-10, 23:23

kome jadikan tempat rujuk utk buat takwim sar kafa le nih...senang mudah semua ade...penat2 tikam kuda tu heheheh

_________________
Meraban Tapi Berinformasi

blog AUC

jabdul rashid

Posts : 516
Points : 608
Reputation : 4
Join date : 2011-01-06
Location : Kuantan

http://ucmitosboy.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by zulkbo on 2011-01-10, 23:25

jabdul rashid wrote:kome jadikan tempat rujuk utk buat takwim sar kafa le nih...senang mudah semua ade...penat2 tikam kuda tu heheheh

alhamdulillah..
ande juge menafaat kalau
kita guna untuk kebaikkan..
bab tikam kuda tu..rasanya
tak ande dah orang buat
kalau cina pun lebih suka
ke genting highland.. Idea

_________________
www.zulkbo.com




Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..

zulkbo

Posts : 502
Points : 556
Reputation : 3
Join date : 2011-01-07
Location : Kuala Lumpur

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by areliff on 2011-01-10, 23:28

genting highland tu mau tau la kuda2 je hu3

areliff

Posts : 15
Points : 36
Reputation : 0
Join date : 2011-01-08
Age : 24
Location : putrajaya

http://areliff-mastermindz.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by zulkbo on 2011-01-10, 23:29

areliff wrote:genting highland tu mau tau la kuda2 je hu3

pulaks dah..
ada kena-mengena ke?
tak tahu pulak saya.??? confused

_________________
www.zulkbo.com




Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..

zulkbo

Posts : 502
Points : 556
Reputation : 3
Join date : 2011-01-07
Location : Kuala Lumpur

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by nOj on 2011-01-14, 13:53

kalendar yang siat2 tu memang dah takde jual ke skang ni.
memang bagus kalendar tu.
pepagi bgn,siat kalendar dulu.
dulu ade berbagai saiz.
ade beso, ade kecik cenonet.

nOj

Posts : 135
Points : 140
Reputation : 0
Join date : 2011-01-11
Age : 34
Location : PahanG

http://nojj.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by ieda alhabsyi on 2011-01-14, 14:33

suka kalendar kuda sebab byk tulih cuti, heheheh Razz

ieda alhabsyi

Posts : 603
Points : 596
Reputation : 3
Join date : 2011-01-10
Age : 32
Location : ipoh

http://www.iedaluvsham.com

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by cikmOt on 2011-01-14, 14:37

banyak2 kalendar, aku memang suka kalendar kuda ni...senang nak nengok...

cikmOt

Posts : 821
Points : 825
Reputation : 2
Join date : 2011-01-14
Age : 35
Location : Putrajaya

http://h-n-i.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by zulkbo on 2011-01-14, 15:00



contoh menanda kalendar..he he

_________________
www.zulkbo.com




Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..

zulkbo

Posts : 502
Points : 556
Reputation : 3
Join date : 2011-01-07
Location : Kuala Lumpur

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by cikmOt on 2011-01-14, 15:06

zulkbo wrote:

contoh menanda kalendar..he he

bagus ni, tuk menandakan hari2 yang penting...wajib tanda...Razz

cikmOt

Posts : 821
Points : 825
Reputation : 2
Join date : 2011-01-14
Age : 35
Location : Putrajaya

http://h-n-i.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by zulkbo on 2011-01-14, 15:07

tanda dari jauh
pun nampak besok nak
sambung cuti ke tidak..
he he

_________________
www.zulkbo.com




Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..

zulkbo

Posts : 502
Points : 556
Reputation : 3
Join date : 2011-01-07
Location : Kuala Lumpur

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by cikmOt on 2011-01-14, 15:13

yang pasti kat kalendar kuda ni, senang nak tanda hari gaji...hehehe...

cikmOt

Posts : 821
Points : 825
Reputation : 2
Join date : 2011-01-14
Age : 35
Location : Putrajaya

http://h-n-i.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by nOj on 2011-01-14, 15:20

yang bulat tu ape. 8/12.
sy biasa tanda ngan warna berlainan.
senang nk tgk sndiri.
hehe

nOj

Posts : 135
Points : 140
Reputation : 0
Join date : 2011-01-11
Age : 34
Location : PahanG

http://nojj.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by zulkbo on 2011-01-14, 15:21

tarikh nikah
no-3, ada lagi
satu kosong
kita tanda
kalendar lain lah
la la la.. king

_________________
www.zulkbo.com




Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..

zulkbo

Posts : 502
Points : 556
Reputation : 3
Join date : 2011-01-07
Location : Kuala Lumpur

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Kalendar Kuda Dalam Hidup Anda

Post by Sponsored content Today at 14:03


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum