suATu KetiKa

View previous topic View next topic Go down

suATu KetiKa

Post by deella mozas on 2011-01-10, 19:42

Kenangan sewaktu kecil memang menyeronokkan.. Tiada apa-apa yang perlu dirisaukan.. Hanya fikir pasal main, tido tidur, makan dan jika hendakkan sesuatu hanya tunjuk sahaja.. Kalau tidak dapat akan sesuatu mula lah merajuk tak pun menangis.. Hehehe~ Tektiklah katakan..huhuh~....::

Alangkah ser0nok kalau dapat kembali ke zaman kanak-kanak...:: Jikalaulah ada doraem0n...Best yer!! Tak pun kereta yang boleh melintasi masa..Boleh ke zaman depan dan zaman lepas. Macam cerita Back To The Future..Kalaulah ada............................????

Tapi sekarang zaman kanak-kanak sudah lama berlalu.. Semakin lama semakin banyak benda dan tanggungjawab yang perlu dipikul.. Fikir pasal duit, kerja, belajar, makan, masalah dengan kawan-kawan, lecturer dan sebagainya.. Bila difikirkan memang memenatkan.. Patutlah ramai orang dewasa yang masuk ke Tanjung Rambutan.. Jikalau kita lihat kebanyakkan yang berada di Tanjung Rambutan bukanlah terdiri daripada orang-orang yang susah tetapi kebanyakkan golongan berada dan cerdik pandai.. Yang pasti tidak ada golongan kanak-kanak kat situ.. Sebab itulah saya katakan zaman kanak-kanak lagi best...TAPI!!!!

Bila kita berada di zaman kanak-kanak atau remaja mesti kita kata zaman dewasa lagi best... Betul tak! Kalau tidak takkan masa kita kecik-kecik dolo kita suka main kawin-kawin, masak-masak, main p0ndok-pond0k, main anak patung dan banyak lah lagi.. Mesti ada antara k0rang yang suka bermekap masa kecik.. Letak gincu kat bibir tak pun letak bedak kat pipi sampai 3 inci.. Lepas tu kena marah gan mak.Hehehehe~..............::

Bila difikir-fikir balik, manusia ini mana ada yang bersyukur.. Selalu mengganggap benda yang bukan dialaminya sebagai sesuatu yang buruk.. Contohnya seperti inilah, bila dah besar teringin nak jadi budak balik..Masa kecik teringin nak besar.. Bila remaja nak kawin..Betul tak??? Sememangnya kita tidak pernah menghargai masa termasuklah diri saya~ Allah berfirman:
Demi masa...Sesungguhnya manusia berada dalam kerugian kecuali orang-orang beriman dan beramal S0leh...

RENUNG2KAN...:& SELAMAT BERAMAL Smile

deella mozas

Posts : 10
Points : 31
Reputation : 1
Join date : 2011-01-10
Age : 27
Location : teluk intan

http://www.myceriterastory.blogspot.com

Back to top Go down

Re: suATu KetiKa

Post by ieda alhabsyi on 2011-01-10, 19:47

teringat kecik2 main mekap2, hehhehe! amik ko..pastu kene bambu ngan mak Smile

ieda alhabsyi

Posts : 603
Points : 596
Reputation : 3
Join date : 2011-01-10
Age : 32
Location : ipoh

http://www.iedaluvsham.com

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum